Varkkarit eli 7-14-vuotiaat

Sotkamon seurakunnan Varhaisnuorisotyön tavoitteena on  kouluikäisen 7-14-vuotiaan kokonaisvaltaisen kasvun mahdollistaminen ja sen tukemista. Se on yhdessä tekemistä, olemista ja ihmettelyä. Pyrimme tarjoamaan yhteyden seurakuntaan monipuolisen toiminnan keinoin.

Kerhot

Kerhonohjaajat

Kerhoja pitävät koulutetut kerhonohjaajat. Ohjaajat koulutetaan tehtäväänsä leireillä sekä kuukausittain tiimi-illoissa. Kerhonohjaajat ovat rippikoulun käyneitä nuoria, mutta useimmat tulevat mukaan toimintaan lukio ja ammattikouluikäisenä. Uusien kerhonohjaajien haku on syksyisin, jolloin aloitamme uusien kerhonohjaajien koulutuksen.Kerhonohjaajatiimimme on loistava porukka ja useimmat ohjaajamme jatkavat kerhonohjaajana monta vuotta. Panostamme tiimitoimintaan ja kerhonohjaajien hyvinvointiin.  Kerhonohjaajillemme maksamme pientä korvausta kerhonpidosta. Mikäli kiinnostuit kerhonohjaamisesta, niin ota yhteyttä Mirvaan. Uusia otetaan mukaan syksyllä alkavaan koulutukseen!

Pilotti

Pilotti on 10-13 -vuotiaille suunnattu ohjelma, jossa voi tutustua uusiin harrastuksiin, seikkailla, palvella ja hankkia uusia taitoja.

Pilotti on kolmetasoinen. Jokaisessa tasossa on omat vaatimuksensa. Tasoja ovat puutaso, kivitaso ja metallitaso.

Jokainen pilotin suorittanut palkitaan. Löydä siipesi ja lähde lentoon!

Pilottilaiset kivi ja metallitasolla retkellä:

Lapsia eri harrastusen parissa.

Varkkarileirit

Leirit pidetään omassa leirikeskuksessamme Rytilahden Majalla. Leirit ovat viikonloppuleirejä ja niitä on kevättalvella, kesällä sekä syksyllä. Leiritoiminta on jaettu 1-4-lk sekä 5-7-lk ikäluokkiin. Leirit ovat hyvin suosittuja, joten kannattaa seurata ilmoittelua ja toimia heti. Ilmoittelemme leireistä  Facebookissa, Instagramissa sekä näillä sivuilla. Leireillä seikkaillaan, askarrellaan, liikutaan, opitaan uusia asioita sekä hiljennytään. Jokaisella leirillä on oma teemansa, jonka ympärille leiri rakennetaan.
Leirejä ohjaavat varhaisnuorisotyöstä vastaava nuorisotyönohjaaja Mirva kahden muun ohjaajan kanssa. Mukana on myös innokkaita isosia sekä vanhempi isonen yöohjaajana. Leiriläiset majoittuvat yhdessä huoneisosen kanssa samaan huoneeseen.

Lapsia kankaanpainanta kerhossa.

Kouluikäisiin liittyvissä asioissa ota yhteyttä:

Nuorisotyönohjaaja Mirva Heikkinen p. 050 592 0055

mirva.heikkinen@evl.fi