Vapaaehtoistoiminta diakoniatyössä

KIINNOSTAAKO VAPAAEHTOISTYÖ?

Korona-aikana vapaaehtoistyötä tehdään epidemiatilanne sekä korona-ohjeet huomioiden.

Vapaaehtoistyötämme ovat Äiti Teresa -peittojen ja vauvannuttujen neulominen,  yhteisvastuukerääjänä toimiminen, hyväntekeväisyystempauksien ja -myyjäisten toteuttaminen sekä erilaiset palvelutehtävät, esim. lähimmäispalvelu. Vapaaehtoistyössä voit myös hyödyntää halutessasi omaa osaamistasi. Onko sinulla kenties jokin taito tai ammattiin/koulutukseen liittyvä asia, jota haluaisit hyödyntää muiden hyväksi. Diakoniatyöntekijöiltä voit kysyä lisätietoa lisäksi jumalanpalveluksessa kolehdinkantajana ja tekstinlukijana toimimisesta.

Ota rohkeasti yhteyttä!

Ulla Kuusisto p. 050-4315778 tai Riikka Pursiainen p. 050-3255209

Olet tervetullut mukaan toimimaan yhteisen hyvän puolesta!

Yhteisvastuukeräys

Osallistu tästä linkistä yhteisvastuukeräykseen

Yhteisvastuulla 2023 sovitellaan ja ratkaistaan nuorten väkivaltaa ja konflikteja. Älä odota. Lahjoita.

Joka viikko 40 000 nuorta joutuu kouluväkivallan uhriksi Suomessa. Joka päivä 550 nuorta kuolee väkivallan uhrina maailmalla.

n. 60% keräystuotosta ohjautuu Kirkon Ulkomaanavun katastrofirahastoon, josta apua toimitetaan esimerkiksi luonnonkatastrofien ja aseellisten konfliktien uhreille.

n.20% keräystuotosta jää omalle seurakunnalle alueen nuorten tukemiseen.

n.20% keräystuotosta Aseman Lapset ry:lle koulu-ja nuorisoväkivallan ehkäisemiseen ja vähentämiseen.

Keräyksen suojelijana toimii presidentti Sauli Niinistö ja keräyksestä vastaavana piispana Jukka Keskitalo. Lisätietoja keräyksestä: www.yhteisvastuu.fi

Oman seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen voit lahjoittaa monin tavoin
Lähikeräysten ohella voit antaa lahjasi Sotkamon seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen MobilePayllä numeroon 88766 tai tekemällä lahjoituksen nettilahjoitussivulle osoitteessa yhteisvastuu.fi/sotkamo. Seurakunnan nettisivuilta löytyy banneri (linkki lahjoitukseen), jonka kautta voit myös lahjoittaa kätevästi.
Pankin kautta lahjoitettaessa Yhteisvastuun tilit ovat: Aktia FI82 4055 0010 4148 41, Nordea FI16 2089 1800 0067 75 ja OP FI14 5000 0120 2362 28. Jos lahjoitat pankin kautta, lisää lahjoitukseesi seurakunnan viitenumero 306539. Kirkkopalvelujen keräyslupa RA/2020/639
Kiitos lahjoituksestasi!